Zaregistrujte se a získejte slevu
Začněte registrací do systému, ta Vám přinese základní slevu 5% téměř na celý sortiment (výjimky jsou označené). Na řadu položek pak uplatníte slevy ještě vyšší. Být registrovaným zákazníkem se Vám vyplatí nejen když chcete nakupovat opakovaně!
{{cart.itemsCount}} Ks za | {{cart.currency}} s DPH |
{{cart.sumWithoutVAT}} {{cart.currency}} bez DPH | |
hmotnost {{cart.weight}} Kg |
{{product['nazev']}} | {{product['cart_price']}} |
celkem produktů: 13
Chcete si zakoupit asfaltový pás a nevíte si rady s rozdělením a montáží? Vše vysvětlujeme v textu níže ↓ ↓ ↓
Asfaltové pásy patří již dlouhá léta k tradičním výrobkům pro hydroizolaci střech, a to buď jako součást skladby, nebo jako vrchní finální vrstva. Další použití je jako hydroizolace především k ochraně spodní stavby proti vlhkosti a vodě. Základním zdrojem pro výrobu asfaltové směsi je destilát ropy, který je upraven do výsledné zpracovatelné podoby jako oxidovaný asfalt, nebo asfalt modifikovaný syntetickým kaučukem a je nanesen na různé druhy nosných vložek.
Asfaltový pás, je určen na vrchní vrstvu střešních krytin, bývá opatřen horním břidličným posypem. I když má tento posyp několik barevných odstínů (červená, zelená apod.), tak vzhled není hlavní důvod, proč se na asfaltový pás používá. Jedná se především o ochranu proti slunečnímu záření.
V závislosti na materiálu se dělí na nasákavé a nenasákavé.
Nasákavá (IPA)
Pásy s nasákavou vložkou jsou o něco levnější, ale jejich vlastnosti slouží pouze pro provizorní použití. Nutno podotknout, že asfaltové pásy s nasákavou vložkou totiž ve vlhkém prostředí hnijí a brzy se rozpadají.
Nenasákavé vložky
Se liší dle materiálu, ze kterého jsou vyrobeny, jedná se o tyto typy materiálu:
Každý typ vložky má své výhody i nevýhody. Pro dosažení lepších vlastností se proto používají i kombinace různých typů nosných vložek.
Oxidovaný asfaltový pás
Vzniká tak, že se vhání kyslík do surového asfaltu, a tím vzniká oxidovaný asfalt. Mimo jiné má ale nedostatek a tím je, že má velice malou tažnost, a to primárně při nízkých teplotách. Dále pak při teplotních změnách se tento pás velice namáhá a může dojít k trhlinám či k celkovému zničení pásu. V neposlední řadě nelze použít tento pás v nižších teplotách než 5 oC.
Modifikovaný asfaltový pás
Vzniká tak, že se přidají modifikátory jako jsou elastomery (SBS) nebo plastomery (APP) do směsi asfaltu. Tyto asfaltové pásy se vyznačují vyšší tažností a menším stékáním a jsou velice odolné proti stárnutí.
Nutno podotknout, že významnou roli při montáži hraje teplota a povětrnostní podmínky. Doporučené minimální teploty pro pokládku modifikovaných asfaltových pásů je alespoň +5 °C. U oxidovaných asfaltových pásů je doporučená teplota +10 °C. Může se také stát, že na výstavbu jsou nepříznivé podmínky. V takových případech je potřeba využít vytápěných přístřešků a také se musí počítat s větší spotřebou plynu a pomalejší práce. Naopak při práci ve vysokých teplotách je důležité dodržet pokládku do 50 oC.
Při pokládce by se měly jednotlivé pásy překrývat po spádu, tak aby voda mohla volně stékat přes jednotlivé spoje. V případě pokládky ve sklonu do 5° se doporučuje klást asfaltové pásy rovnoběžně s okapem. Při sklonu nad 5° by se měly pásy pokládat směrem kolmo na okap.
Copyright © 2024 ObchodProDilnu.cz | All Rights Reserved